پنج دیدگاه اشتباه در مورد برنامه نویسی

شما هم در مورد برنامه نویسی اینجوری فکر میکنید؟

5 دیدگاه اشتباه که معمولا راجع به برنامه نویسی وجود دارد

 

آیا شما هم نسبت به برنامه نویسی همچنین دیدگاه هایی دارید؟

نویسنده: علی بدیعی

تا کمتر از 15 دقیقه، با دیدگاه هایی که نباید نسبت به برنامه نویسی داشته باشیم، آشنا می شوید.

 

 

 

1. باید در ریاضیات و زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته باشم

این یکی از رایج ترین دیدگاههای اشتباهی ست که نسبت به برنامه نویسی و یادگیری آن وجود دارد. در حالیکه برای یادگیری برنامه نویسی شناخت چهار عمل اصلی در ریاضی کافیست و وابستگی خاصی به ریاضی وجود ندارد مگر در بعضی از حوزه های خاص از برنامه نویسی. در مورد زبان انگلیسی نیز برای یادگیری برنامه نویسی شناخت حروف لاتین کافیه و در سطح های بالاتر بتدریج میتوان زبان انگلیسی را همراه با خود مهارت برنامه نویسی ارتقا داد که در این حالت زبان انگلیسی برای استفاده از سایتهای مرجع کمک کننده است و هم برای گرفتن پروژه های بین المللی.

 

2. ارتباط یادگیری برنامه نویسی با سن (برای من دیر شده یا الان خیلی زوده)

سن در یادگیری هر موضوعی و حتی برنامه نویسی فقط یک مساله ذهنی محسوب میشه و به هیچ وجه مشخص کننده ی موفق بودن یا ناموفق بودن در یادگیری نیست، البته که روش ها و تکنیک هایی برای یادگیری بهتر برنامه نویسی در سنین مختلف وجود دارد.

از بنظر بنده، مهمتر از سن، میزان انگیزه و علاقه فرد برای یادگیری و بهره برداری از برنامه نویسی است که باعث میشه تا فرد درک بهتری از برنامه نویسی داشته باشه و چه بسا افرادی با سن بالا و گاهی افرادی با سن بسیار کم، در یادگیری موفقیت بالایی دارند.

 

3. هوش بالا و تحصیلات دانشگاهی

برنامه نویسی به هیچ وجه به هوش بالا و استعداد خاصی نیاز ندارد و فقط علاقه و پشتکار حرف اول را در موفق شدن میزند. اگر فردی با آموزش اصولی منطق و اصول پایه برنامه نویسی را درک کند و برای یادگیری مباحث بعدی تلاش کند بدون شک به هر سطح دلخواهی از برنامه نویسی خواهد رسید. ضمنا این حوزه ربطی هم به تحصیلات دانشگاهی ندارد چرا که در دانشگاه هم افراد از همان صفر شروع میکنند و اکثرا از قبل پیش زمینه ای ندارند ولی آنچه که اهمیت بالایی دارد آموزش مناسب و اصولی در همان ابتدای راه است تا فرد مبتدی بتواند ارتباط برقرار کند، و بعد از آن فقط تلاش و استمرار حرف اول را میزند.

 

4. برنامه نویسی سخت و خسته کننده است

یکی دیگر از دیدگاههای اشتباه در مورد برنامه نویسی همین سخت یا خسته کننده بودن است درحالیکه به هیچ وجه چنین نیست. برنامه نویسی هم مثل هر مهارت یا تخصص دیگری نیاز به تلاش و استمرار شبانه روزی دارد و در زمان کار و فعالیت حرفه ای هم میزان انگیزه و انضباط فردی باعث موفقیت فرد میشود و میزان سخت و آسانی آن فقط به خود فرد و دیگاهش بستگی دارد. درحالیکه برنامه نویسی با مزایای بسیار زیادی که دارد نسبت به بسیاری از مشاغل و مهارتها، برتری دارد و میتوان از آن بعنوان یک مهارت برای ساختن آینده ای بهتر بهره برد.

 

5. همه چیز در اینترنت وجود دارد و نیاز به آموزش دیدن ندارم

و اینهم یکی دیگر از دیدگاههای اشتباه بخصوص در ابتدای مسیر و شروع یادگیری برنامه نویسی ست. البته اینکه دنیای اینترنت بستر بسیار مناسبی برای پیدا کردن دستورات و راه حلهاست شکی نیست ولی در شروع یادگیری برنامه نویسی، مطالب و نکات پراکنده در اینترنت نمی توانند راهکار مناسبی باشند مگر اینکه فردی بخواهد بصورت خودآموز و با صرف سالها زمان با آزمون و خطا به نتیجه مورد نظر برسد. ولی پیشنهاد مناسب یادگیری از طریق یک آموزش هدفمند، جامع و سازمان یافته است تا مسیر اصلی شکل بگیرد و سپس برای توسعه و پیشرفت بیشتر میتوان از فضای اینترنت هم استفاده کرد. ولی در هر سطحی آموزش دیدن از فرد با تجربه تر و دانش بیشتر، عاقلانه ترین و کم هزینه ترین راه است برای رسیدن به هدف موردنظر.

بزودی میتوانید تمامی مقالات را در بخش مقالات سایت آکادمی برنامه نویسی بدیعی و یا در کانال تلگرام ما به آدرس BadieeAcademy دریافت کنید.

wa.me/989397140324


دانلود فایل پی دی اف
اشتراک