4روش یادگیری عمیق تر برنامه نویسی

برنامه نویسی را بهتر و عمیق تر یاد بگیریم

 

بهترین روشهای یادگیری برنامه نویسی

 

 

چطور برنامه نویسی را با کیفیت تر و عمیق تر یاد بگیریم؟

نویسنده: علی بدیعی

با مطالعه این مقاله تا کمتر 5 دقیقه دیگر، با بهترین روشهای یادگیری برنامه نویسی آشنا می شوید.

 

 

 

1. یادداشت بردارید(نوشتن چکیده مطلبی که یاد گرفته اید)

هر مطلب یا مبحثی که یاد میگیرید را براساس درک خودتان از آن مطلب بصورت خلاصه بر روی کاغذ بنویسید، اگر احساس کردید که هنوز توانایی نوشتنش را ندارید یعنی نیاز دارید که همان مطلب را مجدد مطالعه کنید یا آموزش ببینید.(یعنی باید براساس درک خودتان نوشته شود)، در مورد یادداشت حتما باید از نکات بسیار مهم نت بردارید و خیلی خلاصه باشد و نباید طولانی و انشاء وار باشد.و نهایتا اینکه برای بخاطر سپاری بهتر توسط مغز بهتره که یادداشتها بصورت سطری و پشت سرهم نباشد بلکه یادداشتها درون اشکال دایره و مربع و در جاهای دلخواهی که خودتان حس میکنید مناسبتره قرار بدید تا بخاطر سپاری بالاتر بره. (3 نکته مهم در مورد یادداشت: برگرفته از درک خودتون، خلاصه شده و از نکات خیلی مهم ، و غیرسطری)

 

2. حتما کدنویسی کنید و پروژه انجام دهید

مطلب یا مبحثی که یاد گرفتید را بلافاصله در قالب کدهای نمونه و یا پروژه تمرینی انجامش بدید چون بشدت بر کیفیت یادگیری و درک بهتر تاثیرگذاره و مانع از فراموشی مطالب میشود. (در کدنویسی و انجام پروژه های تمرینی حتما مطالب همان جلسه را با مطالب جلسات قبل هم ترکیب کنید)

 

 

3. یاد دادن به دیگران

و تاثیر یادگیری در این روش حتی از دو روش قبل هم بالاتر است و باعث میشود یک مبحث برنامه نویسی را عمیق تر درک کنیم و احتمال فراموشی کمتر شود. سعی کنید وقتی مطلبی را یاد میگیرید به دیگران هم یاد بدید به دوستی، آشنایی و...، حتی اگر همچین فردی وجود نداشت خودتان را در حالتی که مشغول یاد دادن همان مطلب هستید قرار دهید و یا آنرا ضبط کنید. با اینکار هم مطلب را بهتر درک میکنید و هم در زمان یادگیری با احساس مسئولیت بیشتر و دقت بالاتری یاد میگیرید چرا که میدانید باید بعدا برای فرد دیگری توضیح بدید.(مثلا حضور در جامعه های فیزیکی و آنلاین برنامه نویسها و پاسخ به سوالات دیگران براساس چیزهایی که درک کرده اید)

 

4. یادگیری پروژه‌محور

بهترین روش یادگیری برنامه نویسی یادگیری پروژه محور است اما این روش برای افرادی مناسب است که تا حدودی برنامه نویسی را بلد باشند. برای اینکار یک پروژه کوچک را انتخاب کرده، مثلاً یک برنامه ساده یا وبسایت ابتدایی، شروع به کدنویسی کنید و بعد از آن، بتدریج پروژه را توسعه دهید و امکانات پیچیده تری به آن اضافه کنید. این روش باعث می‌شود تا با موقعیت‌های واقعی برنامه‌نویسی مواجه شوید و مهارت‌های خود را بهبود ببخشید.

 

بزودی میتوانید تمامی مقالات را در بخش مقالات سایت آکادمی برنامه نویسی بدیعی و یا در کانال تلگرام ما به آدرس BadieeAcademy دریافت کنید.

wa.me/989397140324

https://www.instagram.com/badiee_academy/


دانلود فایل پی دی اف
اشتراک