سیستم مناسب برای برنامه نویسی

حداقل سیستم قابل قبول برای برنامه نویسی

کامپیوتر مناسب برای برنامه نویسی

مهمترین ویژگی های یک سیستم مناسب برای برنامه نویسی

نویسنده: علی بدیعی

تا کمتر از 10 دقیقه دیگر، با یک سیستم قابل قبول برای برنامه نویسی آشنا می شوید.

قبل از هر چیز یادآور بشم که برای برنامه نویسی بخصوص در شروع نیاز به سیستم کامپیوتری عجیب و غریب و گران قیمتی نیست و با بسیاری از سیستم های با مشخصات معمولی و حتی پایین هم میشه برنامه نویسی را شروع کرد، ولی مسلما در آینده و در کارها و پروژه های پیشرفته باید از سیستم های قویتری استفاده کرد تا بعنوان برنامه نویس راحتتر و سریعتر پیش برویم. البته حوزه ای از برنامه نویسی که انتخاب میکنیم(برنامه نویسی دسکتاپ، وب، موبایل، بازی سازی، علوم داده و...) در انتخاب سیستم موثر هستند.

 

*کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ

انتخاب بین کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ برای برنامه نویسی، به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمیشود یک نسخه یکسان پیچید. البته هر کدام مزایای خاص خودش دارد ولی نهایتا شرایط ما تعیین کننده س.

اگر به جابجایی های مداوم و یا در محل های مختلف و یا در سفر نیاز به استفاده دارید لپ تاپ گزینه مناسبه ولی اگر این اتفاق اصلا رخ نمیده و یا لپ تاپی از قبل دارید در این شرایط کامپیوتر رو میزی انتخاب مناسب تری هست چرا که در شرایط یکسان، قدرت و ماندگاری سیستم های رومیزی بیشتره.

 

*مهمترین قطعات سیستم برای برنامه نویسی

حافظه Ram تاثیرگذارترین قطعه در یک سیستم برای برنامه نویسی محسوب میشود چرا که محل اجرای برنامه هاست و حجم و سرعت و تکنولوژی آن تاثیر اصلی را در اجرای برنامه ها دارد. پیشنهاد ما حداقل 8 گیگ ram از نوع ddr4 هست و متناسب با بودجه میشه سراغ ram بیشتر و سریعتری رفت.

پردازنده یا CPU یکی دیگر از قطعات تاثیرگذار در سرعت و قدرت یک سیستم کامپیوتری برای برنامه نویسی محسوب میشود. در انتخاب cpu نسل های جدیدتر و مقدار کَشِ بیشتر، مدنظر داشته باشید.

هارد SSD و تکنولوژی های جدیدتر هارد نیز در رتبه بعدی تاثیرگذاری برای سرعت یک سیستم کامپیوتری برای برنامه نویسی هستند.

صفحه نمایش از مولفه هایی ست که در سرعت و قدرت سیستم تاثیر آنچنانی ندارد ولی اندازه و رزلوشن صفحه نمایش برای کار کردن های طولانی بسیار تاثیرگذار است البته دستمان برای انتخاب هر اندازه صفحه نمایشی باز نیست. مثلا در یک لپ تاپ هم ممکن است با هر اندازه ای موجود نباشد و هم اینکه در اندازه های بزرگ، وزن لپ تاپ سنگین میشود. پیشنهاد ما حداقل اندازه صفحه نمایش 15اینچ مناسب است و اگر سیستم رومیزی استفاده میکنید با توجه به بودجه میتوان مانیتورهای بزرگ و با کیفیت تری هم گرفت.

 

 

 *کلام آخر

اگر هنوز وارد دنیای برنامه نویسی نشده اید در خرید سیستم برای برنامه نویسی عجله نکنید. بلکه با شروع یک دوره آموزشی علاوه بر شناخت حوزه های مورد علاقه خود، میتوانید از مربی و افراد با تجربه تر در این حوزه راهنمایی بگیرید تا سیستم متناسب با شرایط خود تهیه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان کلمه "مشاوره" به شماره 09397140324 پیامک کنید.

 

بزودی میتوانید تمامی مقالات را در بخش مقالات سایت آکادمی برنامه نویسی بدیعی و یا در کانال تلگرام ما به آدرس BadieeAcademy دریافت کنید.

wa.me/989397140324


دانلود فایل پی دی اف
اشتراک