برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟

اولین قدم برای ورود به دنیای جذاب برنامه نویسی

برنامه نویسی را از کجا و چطور شروع کنم؟

شناخت اولین قدم برای شروع صحیح و اصولی در دنیای جذاب برنامه نویسی

نویسنده: علی بدیعی

تا کمتر از 15 دقیقه دیگر، با شروع هدفمند و اصولی در برنامه نویسی آشنا می شوید.

 

*انتخاب درست در شروع مسیر یادگیری برنامه نویسی

بهترین و مناسب ترین راه برای شروع یادگیری و تسلط به برنامه نویسی، درک مفاهیم اصولی و پایه ای برنامه نویسیه یعنی از صفر و قدم به قدم الگوریتم های برنامه نویسی، منطق فکر کردن و حل مسائل برنامه نویسی را بگیرید و بتدریج کدنویسی و بعد از آن تحلیل و پیاده سازی پروژه های نرم افزاری را مسلط بشید.

 

*انتخاب اشتباه در شروع مسیر یادگیری برنامه نویسی

روش اشتباه، جستجو کردن در اینترنت و تلف کردن وقت برای مطالب جسته و گریخته و ناهماهنگه که علاوه بر هدر رفتن زمان زیاد، موجب گیج شدن و سردرگمی میشود پس بهتر است با یک آموزش هدفمند و آنهم از پایه و کاملا اصولی شروع کنید تا شالوده ی ساختمانی که قرار است بر روی آن بنا شود کاملا محکم و قابل اعتماد باشد.

 

*راهکار مناسب برای یادگیری بهتر در مسیر برنامه نویسی

مسلما مانند هر کار دیگری در شروع بهتر است یک هدف مشخص برای تعیین یکی از حوزه های برنامه نویسی داشته باشیم (مثل حوزه برنامه نویسی وب، موبایل، دسکتاپ، بازی سازی، علوم داده، امنیت و ...)

و فقط در همان زمینه آموزش ببینیم و تمرین کنیم ولی برای فردی که هنوز وارد این فضا نشده گاها انتخاب یک هدف مشخص و قطعی کار راحتی نیست چون هنوز علاقه خود را پیدا نکرده و حتی با مزیت های هرکدام از این حوزه ها آشنایی ندارد.

*به همین دلیل توصیه ما اینست که در شروع معطلِ انتخاب کردنِ یکی از این حوزه ها نشوید بلکه سریعا، اصول و منطق و الگوریتم های برنامه نویسی را یاد بگیرید چرا که این مباحث در تمامی حوزه های برنامه نویسی مشترک هستند.

و آنگاه پس از طی کردن این مرحله با کمی تحقیق و حتی بررسی بازار میشود یکی از حوزه ها را نشانه گرفت و فقط در همان زمینه به یادگیری برنامه نویسی ادامه داد.

بعنوان فردی که حدود 24سال در دنیای جذاب برنامه نویسی فعالیت میکنم این اطمینان را به شما میدهم که اگر به برنامه نویسی علاقمند باشید یا علاقمند شدید حتی اگر بعد از مدتی هم حوزه خود را به هر دلیلی تغییر دادید هیچ اتفاق نگران کننده ای رخ نخواهد داد و تمامی دانش و تجربیات قبلی در زمینه های بعدی هم بکارتان می آید، هرچند باید تا حد امکان از شاخه به شاخه شدن پرهیز کرد.   

 

*پیشنهاد آخر(خبر ویژه)

برای اینکه بدون دغدغه برنامه نویسی را شروع کنید و بعد با خیال راحت به انتخاب هدف خود اقدام کنید دوره ای بنام"شکستن مرزهای برنامه نویسی"آماده کرده ایم که منطق و حل مساله را با الگوریتم های برنامه نویسی بخوبی یاد بگیرید. برای دریافت رایگان این دوره فقط نام خانوادگی خود را به شماره 09397140324 پیامک کنید.

بزودی میتوانید تمامی مقالات را در بخش مقالات سایت آکادمی برنامه نویسی بدیعی و یا در کانال تلگرام ما به آدرس BadieeAcademy دریافت کنید.

(ضمنا میتوانید از مشاوره ما استفاده کنید )

wa.me/989397140324


دانلود فایل پی دی اف
اشتراک