آموزش زبان برنامه نویسی در شیراز

زبان برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی مورد نیاز در طراحی سایت

مقدمه

در دنیای دیجیتال امروز، سایت به یکی از نیازهای اصلی شرکتها و سازمانها، کسب‌وکارها و حتی اشخاص حقیقی، تبدیل شده است.

فضای سایت، بهترین محل برای معرفی هر فردی، تخصص یا محصول و خدماتی محسوب می شود که قرار است میلیون ها انسان دیگر از هر نقطه دنیا و در هر ساعتی از شبانه روز و بدون محدودیت از آن مطلع و آگاه شوند.

و نکته قابل توجه اینکه، برنامه نویسی سایت فقط برای ایجاد سایت های اینترنتی نیست، بلکه اتوماسیون ها و نرم افزارهای تحت وب و شبکه هم با برنامه نویسی تحت وب ایجاد می شوند و همچنین از برنامه نویسی وب برای برنامه نویسیِ سمت سرور اپلیکیشن های موبایل نیز استفاده می شود.

آموزش برنامه نویسی در شیراز بعنوان یکی از قطب های تکنولوژی و آی تی کشور، طرفداران زیادی دارد ولی تعداد موسسات و آموزشگاه های تخصصی برنامه نویسی یا بسیار اندک هستند و اغلب هر دوره ای را صرفا جهت پر کردن کلاس ها ثبت نام می کنند و یا متاسفانه مدرسان و اساتید خودشان بصورت عملی و تجاری در بازار فعالیت آنچنانی نداشته و صرفا آموزش دهنده هستند و این باعث می شود تا دانش پذیران با نیاز بازار و پروژه های کاربردی آشنا نشوند.

آموزش اختصاصی و نیاز به آموزش های پروژه محور و در سطح بازار کار باعث شد تا ما با حدود 25سال فعالیت حرفه ای در زمینه برنامه نویسی و آموزش زبان های برنامه نویسی، آموزشگاه تخصصی و اختصاصی برنامه نویسی را با عنوان "آکادمی برنامه نویسی بدیعی"  راه اندازی کنیم.

در ادامه با زبان های برنامه نویسی مورد استفاده در طراحی سایت آشنا می شوید.

 

 

 

برخی از شاخه‌های برنامه نویسی سایت:

 

  1. برنامه نویسی فرانت اند
  2. برنامه نویسی بک  اند
  3. برنامه نویسی فول استک
  4. برنامه نویسی Api

 

برنامه نویسی فرانت اند یا طراحی سایت، یعنی پیاده سازی قالب و ظاهر یک سایت یا نرم افزار تحت وب یا حتی اپلیکیشن های وبی.

یعنی هرچیز ظاهری که در یک سایت می بینید می توان با کدنویسی ایجاد می کنیم. برای یادگیری برنامه نویسی فرانت، در ابتدا باید زبان های برنامه نویسی HTML و CSS را یاد گرفت و در ادامه می توان از فریمورک هایی مثل Bootstrap یا TailWind برای سرعت دادن به کار و راحتی استفاده کرد. اگر قصد ادامه در زمینه فرانت اند را بصورت تخصصی داشته باشیم میتوان از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و در ادامه کتابخانه های آن مثل react یا angulare هم  استفاده کرد.

 

 

 

برنامه نویسی بک اند یعنی برنامه نویسی سمت سرور و پشت صحنه ی سایت. یعنی برنامه نویسی و کار با دیتابیس و هر چیزی که به کمک آن بتوان بخش فرانت و ظاهر سایت را کنترل و مدیریت کرد. بعنوان مثال وقتی فرم ثبت نامی را در سایت می بینیم این فرم با برنامه نویسی فرانت ایجاد می شود ولی زمانیکه اطلاعاتی را در فرم پر می کنیم و دکمه ی ارسال یا ثبت نام را می زنیم برنامه نویسی بک اند وارد عمل می شود و اطلاعات را تحویل می گیرد و در دیتابیس ذخیره می کند. زبان های برنامه نویسی مثل سی شارپ، پایتون،پی اچ پی، جاوا و جاوا اسکریپت می توانند بعنوان زبان برنامه نویسی بک اند مورد استفاده قرار گیرند.

 

برنامه نویسی فول استک، یعنی همزمان توانایی برنامه نویسی فرانت اند و بک اند با هم. که باعث می شود تا بتوانید یک سایت کامل، یا یک نرم افزار و اتوماسیون کامل، یا اپلیکیشن وبی را هم از نظر ظاهری و هم از نظر کنترلی پیاده سازی کنید.

 

برنامه نویسی Api بخشی از برنامه نویسی بک اند و سمت سرور سایت محسوب می شود که در آن کدهایی می نویسیم که قابل استفاده برای نرم افزارهای دیگر و یا سایت های دیگر باشند و با یکبار نوشتن، کاربردهای چندگانه ای داشته باشند. مهمترین کاربرد برنامه نویسی Api نوشتن بک اند و سمت سرور برای اپلیکیشن های موبایلی هست که با زبان های برنامه نویسی سی شارپ، جاوا، پایتون و جاواسکریپت قابل پیاده سازی ست.

 

اگر در شیراز به زبان های برنامه نویسی و کار در زمینه طراحی سایت علاقمندید از آموزش های رایگان و غیررایگان آکادمی برنامه نویسی بدیعی استفاده کنید.

دوره های حضوری و غیرحضوری آموزش زبان های برنامه نویسی در سطح حرفه ای و بازار کار را این بخش ثبت نام کنید


دانلود فایل پی دی اف
اشتراک